Knækbrød – sprøde og lækre
18. Apr, 2012 af Mia Sørensen

Her en hurtig og nem opskrift på sprøde og lækre knækbrød, som jeg kan anbefale til mellemmåltid:

1 dl havregryn (eller quinoaflager)
1 dl hørfrø
1 dl sesamfrø
1 dl solsikkekerner
3 1/2 dl majsmel
1 tsk bagepulver
1 1/4 dl olivenolie
2 1/4 – 4 dl vand

Bland de tørre ingredienser sammen.
Tilsæt olie og herefter en passende mængde vand, så dejen bliver som en lind grød.
Flades ud med en paletkniv eller rulles ud mellem 2 stykker bagepapir med en kagerulle, så dejen bliver 2-3 cm tyk. Der er dej til 2 plader. Skær dem i passende firkanter før de bages ved 200 grader i ca. 15-20 minutter.

Indtages som mellemmåltid:

2 hjemmelavede knækbrød gerne med mager ost/pålæg evt. hytteost + 1 stk frugt bagefter.

Det er vigtig at spise 2-3 mellemmåltider om dagen for at holde kroppen i balance, som dermed giver dig god energi til hverdagen og din træning. De lækre knækbrød er med til at give dig et stabilt blodsukker i løbet af dagen, når du spiser dem som mellemmåltid – og så smager de fremragende!

Velbekomme