Sådan finder og undgår du useriøse låsesmede

Screws and nails in plastic box close up.

Sådan finder og undgår du en låsesmed som ikke er at anbefale 


Langt de fleste låsesmede er ærlige mennesker, der har kundernes bedste interesser på hjerte. Der er dog nogle, der vil forsøge at drage fordel af intetanende kunder, eller som ikke engang er låsesmede, men svindelkunstnere, der ønsker at tjene nogle hurtige penge. Her er nogle tips til at hjælpe dig med at afgøre, om en person eller et tilbud er legitimt.

En almindelig fidus involverer en falsk virksomhed ofte uden for dit land. “Virksomhedens” annonce eller websted viser priser, der virker for gode til at være sande. Hvis du ringer, bliver du taget i kontakt med en repræsentant på et callcenter. De vil citere dig en tilsyneladende god pris og derefter sende en underleverandør i dit område tilknyttet fidusen til at arbejde på din lås. Denne person vil ved ankomsten til arbejdet på din lås hævde at finde problemer og bore den, hvilket vil ødelægge låsen og øge din regning betydeligt. Hvis låsen bliver rettet, vil din låsesmed sandsynligvis hævde, at jobbet var mere komplekst end forventet og opkræve op til 10 gange det originale tilbud.

Der er mange røde flag at kigge efter med denne type fidus:

1. “Medarbejdere” i virksomheden bærer ikke uniformer eller på anden måde har nogen identifikation tilknyttet dem til låsesmede eller en bestemt virksomhed, f.eks. Et mærket køretøj.
2. Den tid, det tager “låsesmeden” at nå dig, virker lang i forhold til den tid, du fik over telefonen. En ægte “kvarterlåsesmed”, medmindre det er ekstremt travlt (og en velrenommeret også ville informere dig om dette), bør komme inden for en time efter at blive ringet op. Hvis du får besked om en 10 til 20 minutters ankomsttid, og det tager låsesmeden tre timer uden nogen forklaring på forsinkelsen, bør du stille spørgsmålstegn ved dette.
3. “Låsesmeden” hævder, at din lås ikke kan plukkes og skal bores. En legitim låsesmed vil være i stand til at vælge stort set enhver lås.
4. “Låsesmeden” kræver kontanter eller debet for at betale for deres “tjenester”, da disse metoder er vanskeligere end et kreditkort at spore.
5. Efter at “jobbet” er udført, har du meget svært ved at kontakte virksomheden for at klage. De vil sige, at teknikeren er blevet fyret, og der er ikke andet, de kan gøre, eller hvis du kan nå “låsesmeden”, der “hjalp” dig, siger de, at virksomheden fastsætter den prisplan, de skulle følge.
Her er nogle tips til at undgå at blive offer for en fidus:

1. Spørg enhver låsesmed, du ringer til at fremvise identifikation (inklusive et navn og adresse) og/eller en licens (hvis din stat kræver det).
2. Sørg for, at eventuelle prisoverslag er på papirvarer med virksomhedens logo og adresse, og inkluder alle gebyrer i forbindelse med tjenesten (kilometertal, dele osv.)
3. Ansæt ikke nogen, der siger, at de skal bore låsen. En sand låsesmed kan låse enhver lås op.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.